• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 آذر 1400
کد مطلب : 146124
+
-

تازه‌های نشر/  انسان، موجود ناشناخته


کتاب «انسان، موجود ناشناخته» اثر الکسیس کارل را پرویز دبیری به فارسی برگردانده است. نویسنده کتاب، تلاش‌های بسیاری داشته، برای به تصویر کشیدن آنچه از بدن انسان شناخته و مهم‌تر از آن ناشناخته مانده است. وی درباره مشکلات جهان مدرن بحث کرده و مسیرهای احتمالی بهتر برای زندگی گونه انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد. کارل در این کتاب بحث می‌کند که انسان‌ها نمی‌توانند تمدن مدرن را با این سرعتی که پیش می‌رود دنبال کنند و در این راه دچار اضمحلال خواهند شد. آنها مجذوب زیبایی‌های مربوط به علم ماده خنثی شده‌اند، اما درک نکرده‌اند که بدن آنها و آگاهی‌شان، تابعی در برابر قوانین طبیعت است. قوانینی که با وجود مبهم بودن، به اندازه قوانین نجومی بی‌رحم و تسلیم‌ناپذیرند. انتشارات نگاه این کتاب 335صفحه‌ای را با شمارگان 300نسخه به بهای 120هزار تومان منتشر کرده است.

  راه و رسم زندگی

در کتاب «راه و رسم زندگی» الکسیس کارل، زیست شناس فرانسوی برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی در سال ۱۹۱۲ روشن می‌کند که چرا تمدن در لبه پرتگاه قرار دارد. کتاب راه و رسم زندگی، 3 قانون اساسی طبیعت را مطرح می‌کند که به اعتقاد او، تنها راه نجات بشریت در آن نهفته است: اثرات عوامل شیمیایی، تأثیر عوامل فیزیکی و آثار عادات فیزیولوژیکی. الکسیس کارل می‌گوید: «کمیت عقل آنجا که عشق قدم در راه می‌نهد، در می‌ماند و چنین به‌نظر می‌رسد که نیایش، بلندترین قله تعبیر را، در پرواز عشق، از میان شب ظلمانی عقل، پیدا می‌کند. نیایش، اگر با تمام شرایطش انجام شود و با شدت، تداوم و اخلاص همراه باشد، هرچه را بخواهد به‌دست می‌آورد و هر دری را بکوبد به رویش گشوده می‌شود...» انتشارات نگاه این کتاب 240صفحه‌ای را در 300نسخه به بهای 70هزار تومان منتشر کرده است.

  زندگی جمع و جور امّا پرشور

کتاب «زندگی جمع و جور امّا پرشور» با عنوان فرعی«چگونه ساده زیستن ارمغان بیشتری برایمان خواهد داشت» نوشته کورتنی کارور با ترجمه نورا نواپور منتشر شد. نویسنده این کتاب، زندگی شلوغ و پر تنشی داشت؛ شبانه‌روز کار می‌کرد و می‌دوید و رنگ آرامش را نمی‌دید. اما ناگهان یک روز، زنگ خطری جدی برایش به صدا درآمد؛ ابتلا به بیماری ‌ام‌.‌‌اس. کتاب، ماحصل همین سیر و سلوک کارور است و نشان می‌دهد چگونه او از یک آدم بیمار و گرفتار، تبدیل شد به یک فرد سالم و آرام که همه‌ زوائد اطرافش را دور ریخت و برای خود آرامش و عشق و سبکبالی به ارمغان آورد. این کتاب ۲۷۲ صفحه‌ای با بهای ۷۰‌هزار تومان از سوی نشر خزه منتشر شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید